Polacy są znani z tego, że wielu migruje za granicę naszego kraju w celach zarobkowych. Niekiedy tak robią pary, natomiast w większości przypadków jedna ze stron – narzeczony lub narzeczona. Odbywa się to niekiedy właśnie w celu zebrania funduszy na organizację ślubu i wesela. Z racji tego, że w wielu krajach zarobki są atrakcyjniejsze niż w Polsce młodzi chcą w krótkim czasie zarobić na swój wymarzony ślub i wesele. Dlatego też chcąc całkowicie oddać się pracy za granicą często zatrudniają zewnętrzne firmy, które mają za zadanie całkowicie ich odciążyć w przygotowaniach. Jak tego dokonać? Kogo najlepiej wybrać?
Podejść do tej kwestii może być kilka. Jedno i obecnie bardzo często stosowane to jest powierzenie organizacji ślubu i wesela profesjonalnemu domu weselnemu. Taki dom przejmuje za nas wszelkie obowiązki. Jego wynajęcie skutkuje tym, że nie musimy się w ogóle martwić o zorganizowanie przyjęcia weselnego. Nas interesuje jedynie opłata za jednego gościa i ewentualnie dodatkowe koszty liczone w ramach usług dodatkowych. Mało tego, niektóre domy weselne idą o krok dalej i współpracują z koordynatorami wesel i ślubów, którzy dodatkowo planują uroczystość w kościele i tym samym mamy praktycznie wszystko rozwiązane.
Inną drogą, jaką możemy zawędrować, jest poszukiwanie profesjonalnego wedding plannera. Ta osoba zajmie się za nas wszystkim, począwszy od zorganizowania ślubu aż po przyjęcie weselne. Mało tego, taka osoba powinna zająć się także wszelkimi formalnościami związanymi ze ślubem. Może za nas pozałatwiać większość formalności, a oprócz tego kwestie typowe takie jak pomoc przy wyborze sukni, garnituru, umówienie wizyt u specjalistów z zakresu fryzjerstwa, makijażu. Jest to dość dobre rozwiązanie. Jednakże, jeśli młodzi chcą szybko wszystko załatwić, powinni o tego typu profesjonalistów znacznie wcześniej zabiegać. Dzięki temu nie będzie żadnych problemów z terminami.